Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.
 

1

Fr. Luis de León, De los nombres de Cristo, ed. F. de Onís (Madrid: Espasa Calpe, 1956), 1: 33-34. (N. from the A.)

 

2

Michel Foucault, Les mots et les choses (Paris: Gillimard, 1966), p. 61. (N. from the A.)

 

3

Percy B. Shelley, A Defence of Poetry (1821), in B. R. McElderry, Jr. (ed.), Shelley's Critical Prose (Lincoln: University of Nebraska, 1967), p. 8. For a discussion of the historical development of the notion of language as mental construct, see Noam Chomsky, Language and Mind (New York: Harcourt, 1968), pp. 1-23. (N. from the A.)

 

4

Américo Castro, «La palabra escrita y el Quijote», (1947), in his Hacia Cervantes, 3rd ed. (Madrid: Taurus, 1967), p. 368. (N. from the A.)

 

5

J. J. Allen calls attention in particular to the simultaneous existence of the signifiers «sounding horn», «castellano», «truchuela», and «playing pipes» in two contexts: the chivalric and the real. These «contexts» are readily assimilable to our notion of codes. See Don Quixote, Hero or Fool? II (Gainesville: University Presses of Florida, 1979), p. 53. (N. from the A.)

 

6

Roland Barthes, S/Z (Paris: Editions du Seuil, 1970), pp. 150-51. (N. from the A.)

 

7

Indeed, Ortega comes perilously close to elucidating Cervantes' text in semiotic terms himself. «Caminando... con don Quijote y Sancho, venimos a la comprensión de que las cosas tienen dos vertientes. Es una el 'sentido' de las cosas, su significación, lo que son cuando se las interpreta. Es otra la 'materialidad' de las cosas, su positiva sustancia, lo que las constituye antes y por encima de toda interpretación... Estos molinos tienen un sentido: como 'sentido' estos molinos son gigantes». Meditaciones del «Quijote», Colección Austral» (Madrid: Espasa Calpe, 1964), p. 131. Following Ortega's teaching, Julián Marías criticizes any attempt to define the task of philosophy as a progressive stripping away of layers of «appearance» until some «naked truth» is revealed. Rather, he affirms, reality «is something that makes me make interpretations». In S. R. Hopper and D. L. Miller (eds.), Interpretation: The Poetry of Meaning (New York: Harcourt, 1967), p. 48. (N. from the A.)

 

8

Quoted by J. Hillis Miller in «Deconstructing the Deconstructors», Diacritics, 5:2 (Summer 1975), 30. (N. from the A.)

 

9

Miller, art. cit., p. 31. (N. from the A.)

 

10

George Vaillant, M.D., Adaptation to Life (Boston: Little, Brown, 1977), pp. 75-90. Vaillant's study of men in mid-life is enormously useful in understanding Don Quijote's character. (N. from the A.)