Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.
 

391

«Finem monachi [...] in orationis consummatione consistere», Collationes, en Migne, Patrologia Latina, XLIX, col. 779. (N. del A.)

 

392

Op. cit., en nota 21. (N. del A.)

 

393

«Lectio tibi sit adsidua iugisque oratio. Diuidantur tibi tempora et officia ut, postquam legeris, ores et, postquam oraueris, legas», p. 53. (N. del A.)

 

394

«Oras: loqueris ad sponsum; legis: ille tibi loquitur et, cum te somnus oppresserit, ueniet post parietem et mittet manum suam per foramen et tanget uentrem tuum, et tremefacta consurges et dices: ‘uulnerata caritatis ego sum’», p. 183. (N. del A.)

 

395

Punto éste importante para diferenciar la Vida de Santa Oria de las otras vidas de Berceo. Nicasio Salvador Miguel, por ejemplo, se apoya en esa diferencia para definir el carácter esencial del libro («Mester de clerecía», en Historia de la literatura española, I, Madrid, Guadiana, 1974, pp. 140-141); Domingo Ynduráin, por su parte, aprovecha la misma diferencia para indicar lo que de original en la literatura española tiene la obra de Berceo («Algunas notas sobre Gonzalo de Berceo y su obra», Berceo, 90 [1976], p. 35). (N. del A.)

 

396

«Ut eo usque extenuata mens ab omni situ carnali ad spiritalia quotidie sublimetur, donec omnis ejus conversatio, omnis volutatio cordis, una et jugis efficiatur oratio», Collationes, en op. cit., col. 828. (N. del A.)

 

397

Edición crítica del texto griego y traducción al francés de André-Jean Festugière, Bruxelles, Société des Bollandistes, 1971, pp. 26-27. (N. del A.)

 

398

«Licebit itaque unicuique nostrum, etiam hoc tempore nostrae mortalitatis, cavare sibi, quacumque parte volet supernae maceriae: nunc quidem Patriarchas revisere, nunc vero salutare Prophetas, nunc senatui etiam misceri Apostolorum, nunc Martyrum inseri choris; sed et beatarum Virtutum status et mansiones, a minimo angelo usque ad Cherubim et Seraphim, tota mentis alacritate percurrendo lustrare, prout quemque sua devotio feret», Sermones super Cantica Canticorum (Sermo 62), II, Roma, Editiones Cistercienses, 1958, p. 155. (N. del A.)

 

399

«Non tantum in foraminibus petrae tutum reperit columba refugium: reperit et in cavernis maceriae», ibid., p. 154. (N. del A.)

 

400

«Cedit nempe [...] pia maceries desiderio animae, cedit purae contemplationi, cedit crebrae orationi. Denique ‘oratio iusti penetrat caelos’ [...] sed sunt caeli sancti, vivi, rationabiles, qui enarrant gloriam Dei, qui favorabili quadam pietate nostris se votis libenter inclinant, et sinuatis ad tactum nostrae devotionis affectibus in sua nos recipiunt viscera, quoties digna ad eos intentione pulsamus», ibid., p. 155. (N. del A.)