Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.
 

751

14 1-22. A continuació passa Job a descriure la trista sort de l'home moridor, que Déu manté sota una vigilància tan estreta (v 1-6). Pitjor que l'arbre que tallen, ell no té cap esperança de tornar a viure (v 7-12). Però, si un dia Déu enyorés la seva criatura i fes tornar a viure Job, que estaria al país dels morts! (v 13-15). Semblant llampada d'esperança és seguida d'una exposició corprenedora de la tristesa d'allò que té davant els ulls i d'allò que té en perspectiva per a més endavant segons la previsió general (v 16-22).

 

752

4. En sentit moral: un ésser humà, lliure de les imperfeccions de l'home tal com és sobre la terra (cf Ecle 7:20).

 

753

Potser s'ha perdut: ningú no és sense pecats (Ps 14:3b).

 

754

11. Add: S'escola l'aigua del mar, i el riu s'estronca i s'asseca.

 

755

17. El saquet o bossa que conté els documents contra Job (cf Jr 32:14).

 

756

15 1-35. Elifaz que havia vist demolida la seva teoria sobre el caràcter pedagògic de la correcció divina, i descartada desdenyosament la seva admonició a sotmetre's a la «saviesa», no sap concloure d'això res més sinó que Job és un menyspreador de la religió i un malvat. Per això, no li resta altra cosa a fer que posar davant l'obstinat el destí de l'impiu, amb l'esperança que el terror faci efecte.

 

757

2. Metàfora per a significar que parlava impetuosament, amb violència.

 

758

10. El mateix que parla, Elifaz. Davant un vell com ell i davant la ciència que li correspondria, Job s'hauria hagut de mostrar més respetuós que no ho havia estat a 12:12.

 

759

11. Designen el discurs d'Elifaz. Era una consolació divina, perquè es basava en una revelació (4:12s) i s'inspirava en el veritable coneixement de l'ésser de Déu. Era una paraula suau amb ell, perquè s'insinuava d'una manera suau, benigna, sobre Job.

 

760

15. Designen els àngels, igual que el paral·lel cels (cf 4:18).