Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.
 

951

8. Al·lusió a la unció reial rebuda en la coronació, o a la unció festiva de les noces.

 

952

10. A la costa meridional de l'Aràbia. El seu or era considerat el més preciós.

 

953

46 1-12. Salm d'acció de gràcies col·lectiva en record, potser, de l'alliberament de Jerusalem després del setge de Senaquerib, al 701, durant el regnat d'Ezequies (2R 18:19; Is 36-37). El poema és un càntic a la glòria de Sió i de Jerusalem, que se sent en seguretat per la presència de Déu. Aquests càntics de Sió poden relacionar-se amb els salms reials messiànics. Encara que el Messies no hi sigui anomenat ni descrit com en aquells, amb tot, les perspectives que presenten ens transporten en un futur escatològic. Com alguns salms del regne de Jahvè, recorden els darrers capítols d'Isaïes, en tant que son testimoniatge de l'esperança d'Israel.

 

954

1. Indicació musical.

 

955

3. Aquest v i el següent fan referència a les forces caòtiques de la natura, en tant que són una adversitat i que representen els enemics del poble.

 

956

5. La ciutat de Déu és Jerusalem. El riu i els seus canals, més que referir-se directament als canals construïts per Ezequies, simbolitzen l'abundància i la fertilitat, característiques del paradís on Déu habita.

 

957

6. Al matí tingué lloc la retirada de Senaquerib (2R 19:35). Les paraules d'Is 17:14 podrien també referir-s'hi.

 

958

47 1-10. Himne a la reialesa de Jahvè, que evoca potser una processó amb l'arca de l'aliança a la muntanya de Sió. Els v 8s presenten la idea del regnat universal de Jahvè sobre els pobles, idea que es retroba en els altres salms de la reialesa de Jahvè i que després prengué un sentit escatològic. Aquests salms, relacionats probablement amb un ambient processional, es caracteritzen per l'aclamació anomenada crit reial: Jahvè es rei! Sovint tenen una semblança estreta amb la segona part d'Isaïes.

 

959

48 1-15. Salm d'acció de gràcies col·lectiva. Es un càntic de Sió, executat segurament en algun pelegrinatge, que venera Jahvè com a rei poderós i enalteix la ciutat que ell s'ha escollit.

 

960

3. ↑Mt 5:35.