Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.
 

101

Alio modo consideratur universalitas cognitionis ex parte cognoscentis, quia videlicet ejus virtus cognoscitiva est fortior et perfectior; propter quod ex paucis potest tot videre quot alius minus perfectae virtutis ex multis. Sicut magister in uno principio videt multas conclusiones quas non videt discipulus, nisi deducatur ad singulas per specialia principia.

 

102

Ecce posui exemplum quomodo ex cognitione in speciali deveniatur ad cognitionem generalem. Similiter ex omnibus coneris colligere aliquid generale, quam generalitatem firmiter retineas aut reponas in aliquo memoriali.

 

103

Conandum est igitur ex quocumque viso vel audito venire ad generalem cognitionern, ut sic in nobis quodammodo incipiat oriri illa cognitio Beatorum in qua unice cuncta patebunt. (Tomo III, edic. Maguntina, pág. 36.)

 

104

Singularia per modum tamen signorum sunt consideranda, cum ab eis sumatur experimentum; experimenta vero faciunt universale quod est principium Scientiae et Artis. (Obra citada; cap. 39, pág. 34.)

 

105

Cardenal González: Estudios sobre la Filosofía de Santo Tomás; tomo III, cap. 15, pág. 163.

 

106

Quomodo intellectus humanus transcendit ad intelligendum supra se ipsum. (Tabula Generalis; dist. V, parte 8, quaest. 38.)

 

107

Examen de la Crisis del P. Feijóo sobre el Arte Luliana; tomo II, pág. 119.

 

108

Tomo V, edic. ;Maguntina.

 

109

Obra y lugar citados.

 

110

In Philosophia ex motore conjuncto demonstratur motor separatus. -Sic: cum movens moveat se ipsum per appetitum, convenit quod motor, qui est pars moventis, moveat se ipsum per appetitum alicujus appetibilis quod est superius illo in movendo.

Nam appetitivum est quodammodo movens motum, et appetibile est movens omnino non motum.

Igitur convenit motorem primum esse separatum omnino immobilem.

Nam si moveretur, moveretur per aliud, et illud aliud iterum per aliud, et sic in infinitum; aut erit deveniendum ad aliquod omnino immobile. (Introductoria Artis demonstrativae; cap. 36, pág. 33, edición Maguntina, tomo III.)