Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.
 

11

tractatum enim tota numinis maiestate plenissimum conscientia publicare (Asclepius, 1, ed. cit., II, pág. 297 passim). Y refiriéndose al comercio carnal, necesario para la procreación, reflexiona del siguiente modo: et dicendum foret quanta sit eius mysteriis vis atque necessitas, nisi ex sui contemplatione unicuique ex intimo sensu nota esse potuisset, si enim illud extremum temporis, quo ex crebro adtritu pervenimus, ut utraque in utramque fundat natura progeniem, animadvertas, ut altera avide alterius rapiat venerem interiusque recondat, denique eo tempore ex commixtione communi et virtutem feminae marum adipiscuntur et mares femineo torpore lassescunt, effectus itaque huius tam blandi necessariique mysterii in occulto perpetratur, ne vulgo inridentibus inperitis utriusque naturae divinitas ex commixtione sexus cogatur erubescere, multo magis etiam si visibus inreligiosorum hominum subiciantur (Ibidem, 21; ed. cit., II, págs. 322-323).

 

12

Frag. XXIII, 5; ed. cit., IV, pág. 2.

 

13

Ovidio, Fastos, VI, 3-8.

 

14

Etc., De rerum II, 599-663.

 

15


Heraclitus init quorum dux proelia primus,
clarus ob obscuram linguam magis inter inanis
quamde gravis inter Graios qui vera requirunt.
Omnia enim stolidi magis admirantur amantque,
inversis quae sub verbis latitantia cernunt,
veraque constituunt quae belle tangere possunt
auris et lepido quae sunt fucata sonore.


(De rerum, I, v. 638-644; Cfr.: II, v. 1153-1156)                


 

16

Levium metallorum fructus in summo est: illa opulentissima sunt, quorum in alto latet vena adsidue plenius responsura fodienti. Haec, quibus delectatur vulgus, tenuem habent ac perfusoriam voluptatem, et quodeumque invecticium gaudium est, fundamento caret (Epist ad Luc., XXIII, 5).

 

17

Cicerón, Tusc. 4, 11, 26.

 

18

Los tres sentidos de la escritura son concordantes, ad modum ligni concavi super extensas chordas simul copulet, earumque sonum recipiens in se, dulciorem auribus referat, quem non solum chorda edidit, sed et lignum modulo corporis sui formavit. Sic et mei in favo gratius. Et quidquid maiori exercitio quaeritur, maiorem etiam desiderio invenitur (lib. V, cap. II; PL., 176, col. 790).

 

19

Quod autem dixisti, te oneris evitandi causa velle magis amantem deligere doctum quam tuo labore docendum, satis in hoc tua videtur opinio reprobanda; dulcior enim cuilibet fructus sapere debet expropria plantatione perceptus, quam qui ex alieno arbore assumitur, et carius habetur, quod pluribus est laboribus acquisitum, quam quod sollicitudine modica possidetur nam absque labore gravi non possunt magna parari (Loquitur plebeius ad plebeiam, XI). El fruto ajeno, por contra, les parece mejor a San Agustín y a Garcilaso.

 

20

Grande e General Hestoria. I, 8, c. 7, cfr. págs. 16, 20, 23, 31, etc.