Saltar al contenido principal

Biblioteca Miralles

Estudios

Revistas: Decimonónica

  • Sitio web: http://www.decimononica.org/
  • Volumen 1, número 1 (otoño 2004)
    • Álvarez, Raúl "Ideologización del espacio en Doña Perfecta y Aves sin nido: La oposición campo-ciudad".
    • Chamberlin, Vernon A. "Cultural Nicknames: An Important Feature of Galdós' Art".
    • González-Allende, Iker "Entre la modestia y el orgullo: Las coordenadas metapoéticas de Carolina Coronado".
    • Haidt, Rebecca "Gothic Larra".
  • Volumen 2, número 1 (verano 2005)
    • Chamberlin, Vernon A. "A Further Consideration of Galdosian Cultural Nicknames: Mythological, Legendary, and Historical Personages".
    • Orringer, Nelson "Rusiñol's Modernist Jottings along Life's Way and García Lorca's Impresiones y paisajes".
    • Singh-Brinkman, Nirmala "Autonomy and the Other: Andalusian Regionalism and Seville's Cigarrera".
  • Volumen 3, número 1 (invierno 2006)
    • Barreto, Reina "Subversion in Gertrudis Gómez de Avellaneda's Sab".
    • Chamberlin, Vernon A. "“Beethoven” and “Sigue Beethoven”: The Sonata-Form Structure of Galdós's La desheredada".
    • Franz, Thomas R. "Galdós's Tristana and Giuseppe Verdi".
    • Valero, José, y Stephanie Zighelboim "Don Álvaro o la fuerza del signo".
  • Volumen 3, número 2 (verano 2006)
    • Chamberlin, Vernon A. "The ciego in the Novels of Galdós: Costumbrismo, Realism, Symbolism".
    • Franz,Thomas R., "Transforming Wuthering Heights and La Madre Naturaleza into Abel Sánchez: Creating the Postmodern out of Its Past".
    • McKinney, Collin, "Spectators, Spectacles and the Desiring Eye/I in La Regenta".
    • Schnepf, Michael, "Four Previously Unstudied References in the Original Manuscript of Galdós's La desheredada".
  • Volumen 4, número 1 (invierno 2007)
    • Chamberlin, Vernon A., "The So-Called Problem of Closure in Fortunata y Jacinta and Tristana Revisited By Means of Musical Structure".
    • Merino, Eloy E., "Reescritura, melodrama y moralización en Alceste, de B. P. Galdós (eco en las últimas heroínas dramáticas del escritor)".
  • Volumen 4, número 2 (verano 2007)
    • Chamberlin, Vernon A., "No Annulment: Three Women Characters of the Mid-1880s Confront the Problem of an Impossible Marriage (Manuel Cubas, Sawa, Galdós" .
    • Espejo-Saavedra, Ramón, "La creación y evolución del narrador larriano".
    • Lindstrom, Naomi ,"El convento y el jardín: La búsqueda de espacios alternativos en Sab".
  • Volumen 5, número 1 (invierno 2008)
    • Franz, Thomas R., "San Francisco y Al Sol de Espronceda: Apostillas a un comentario de Marrast".
    • Schnepf, Michael, "A Reticent Retreat: Background Notes on the Creation of Galdós’s Mariucha".
  • Volumen 5, número 2 (verano 2008)
    • Raillard, Matthew P., "Larra: From Polyphony to Textual Rebellion".
  • Volumen 6, número 1 (invierno 2009)
    • Blackshaw, Christine L., "It is the East and Zulima is the Sin: Shifting Representations of Muslim Spain in Hartzenbusch's Los amantes de Teruel".
    • Gies, David T., The Canary in the Mind: Quintana, Pelayo (1805) and the Play of War".
    • Gilfoil, Anne W., "Doctor vs. Priest: Urban Planning and Reform in Vetusta. Leopoldo Alas's La Regenta".
  • Volumen 6, número 2 (verano 2009)
    • Ezama Gil, Ángeles, "Gertrudis Gómez de Avellaneda: Un siglo de manipulación e invención en torno a su autobiografía (1907-2007)".
Subir