Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.
 

1

[Aquesta edició presenta les següents esmenes i correccions respecte a la paginació de l'original:de la pàgina 78 a la 82 es reprodueix l'aparat de notes del capítol I; de la pàgina 109 a la 110 es reprodueix l'aparat de notes del capítol II; de la pàgina 133 a la 134 es reprodueix l'aparat de notes del capítol III; de la pàgina 161 a la 162 es reprodueix l'aparat de notes del capítol IV; de la pàgina 189 a la 190 es reprodueix l'aparat de notes del capítol V; de la pàgina 207 a la 208 es reprodueix l'aparat de notes del capítol VI; de la pàgina 247 a la 248 es reprodueix l'aparat de notes del capítol VII; de la pàgina 288 a la 290 es reprodueix l'aparat de notes del capítol VIII.

L'edició de Ximo Company (1998), L'Europa d'Ausiàs March: art, cultura, pensament, que ara reproduïm numera les notes a peu de pàgina per capítols, seguint la forma clàssica: en la pàgina 11 les notes 1, 2, 3, 4, en la pàgina 12 la nota 5, etc. (Preàmbul); en la pàgina 14 la nota 6, en la pàgina 16 les notes 7, 8, (cap. I); en la pàgina 82 les notes 1, 2, en la pàgina 83 les notes 3, 4, 5, 6, 7, 8, etc. (cap. II). La nostra edició no fa constar aquesta numeració, sinó una altra de contínua: en la pàgina 11 les notes 1, 2, 3, 4, en la pàgina 12 la nota 5, etc. (Preàmbul); en la pàgina 14 la nota 6, en la pàgina 16 les notes 7, 8, etc. (cap. I); en la pàgina 82 les notes 178, 179, en la pàgina 83 les notes 180, 181, 182, 183, 184, 185, etc. (cap. II). Això no obstant, facilitem la numeració de l'original imprés de la manera següent: (11, 1) remet a la nota 1 de la pàgina 11 del Preàmbul; (14, 6) remet a la nota 6 de la pàgina 14 i (82, 1) ho fa a la nota 1 de la 82. Cal advertir que la nota 3 del capítol II no apareix en l'apartat de notes corresponent. D'altra banda, en tractar-se d'un estudi crític cedit a la Biblioteca Virtual Joan Lluís Vives pel mateix autor, hem pres, amb el seu consentiment, la llibertat de corregir les errades tipogràfiques i ortogràfiques de l'original de 1998, oferint-ne un altre de nou. Totes les imatges de la nostra edició digital apareixen en blanc i negre.

En el cas que la inserció d'una imatge trenque l'estructura d'un paràgraf i afecte a més d'una pàgina a) la inserirem a la pàgina on visualment es considere oportú, b) numerarem totes dues pàgines seguides i c) farem constar a peu d'imatge i entre claudàtors negres la pàgina que ocupava a l'edició impresa. (N. de l'E.)]

 

2

FUSTER, Joan: "Divagació entorn del «Cant Espiritual» d'Ausiàs March", Ullal, 4, La Safor (pp.7-18), p.11; cfr. ZIMMERMANN, 1997, p.33-46, especialment quan afirma "encara desitgem llegir l'Ausiàs, el volem interpretar, ens sembla vital d'escriure sobre ell" (p.33) (11, 1). (N. de l'A.)

 

3

FUSTER, 1983, p.12 (11, 2). (N. de l'A.)

 

4

Ibid., p.12-13 (11, 3). (N. de l'A.)

 

5

ZIMMERMANN, 1997, p.33 (11, 4). (N. de l'A.)

 

6

FONTANA, 1994. Aquest autor ha descobert també l'admirable acuïtat expressiva d'Ausiàs (p.73) (12, 5). (N. de l'A.)

 

7

AUSIÀS MARCH: Poesies (ed. a cura de Vicent Josep Escartí), 1993, núm. 43, p. 108; PAGÈS, 1995, vol. I, XLI, p. 315 (14, 6). (N. de l'A.)

 

8

GOMBRICH, 1988 (1955), p. 13 (16, 7). (N. de l'A.)

 

9

SCHLOSSER, 1981 (1923), p. 25 (16, 8). (N. de l'A.)

 

10

AUSIÀS MARCH, 1993, núm. 7, p. 37; PAGÈS, 1995, I, VII, p. 205 (19, 9). (N. de l'A.)