111
ERASME DE ROTTERDAM, 1991, cap. quart: "L'home exterior i l'home interior" (p.91-94), p.91. Cfr. COLOMER I POUS, 1997, p.53 (55, 110). (N. de l'A.)
112
AUSIÀS MARCH, 1993, núm. 106, p.303; PAGÈS, 1995, II, CVI, p. 187 (55, 111). (N. de l'A.)
113
Albrecht Dürer. Obra Gráfica (cat. d'exposició), 1996, p.76. Cfr. PANOFSKY, 1982. CHECA, 1994 (56, 112). (N. de l'A.)
114
TREVOR-ROPER, 1992, p.25. Cfr. CLARK, 1997, p. 229-230 (56, 113). (N. de l'A.)
115
MARTORELL, 1990 (a cura de Martí de Riquer), I, p.35 (56, 114). (N. de l'A.)
116
Ibid., p.53-54 (56, 115). (N. de l'A.)
117
FUSTER, 1975, p.216. Clar que també hauríem de recordar que Ausiàs es trobava entre els "milites litterari", és a dir, entre els cavallers lletrats; cfr. DUBY, 1993, p.202 (57, 116). (N. de l'A.)
118
AUSIÀS MARCH, 1993, núm. 104, p.289; PAGÈS, 1995, II, CIV, p.161. D'acord amb Jacques Le Goff la sodomia medieval era el "pecado contra naturaleza" que apareixia "en la cumbre de la jerarquía de los vicios" (LE GOFF, 1969, p.427). El mateix Ausiàs sosté la idea de Le Goff en confessar que a la seua època el vici de la sodomia és "pecat horrible" (AUSIÀS MARCH, 1993, núm.104, p.289, vers 173) (57, 117). (N. de l'A.)
119
GARCIA-OLIVER, 1991. Cfr. l'estat de la qüestió de VICIANO, 1997, p.15-31 (57, 118). (N. de l'A.)
120
Ibid., p.68 (57, 119). (N. de l'A.)